dimarts, 12 de maig del 2015

Via urbana - La Gran Via de Sabadell

pont sobre la gran via


Una de les vies mes grans, pudent i grisa de Sabadell es la Gran Via. Durant el seu trajecte, del tot qüestionable, observem gairebé la inexistència de carril bici. Per trams, trobem voreres amples, però a la vegada, entrades i sortides de parking soterranis, diferents interseccions, amb semàfor i sense, i interseccions múltiples de 2 o mes carrers a la vegada, només amb pas de zebra.

"...Una de les vies mes grans, pudent i grisa de Sabadell es la Gran Via..."

La Gran Via divideix la ciutat dels barris. Es un dels recorreguts que molts escolars transiten pels matins, ja que l’escola la tenen a l’altre banda.

"...La Gran Via podria convertir-se en el gran cinturó ciclable de Sabadell..."

El recorregut de la Gran Via puja i baixa constantment. N'hi ha, de persones, que postulen el possible soterrament. D'altres, realitzar una rambla central i carrils als costats, sense soterrar i gestionada per semàfors. Sigui com sigui, a aquesta via circumdant li cal una repensada. Caldria valorar unir la ciutat a través d'aquesta via i no separar-la com succeeix ara. Caldria pensar omplir de vianants la gran via. Caldria pensar com fer un carril ciclista de punta a punta circumdant i radial. Caldria enllaçar el polígon del IKEA amb Castell Arnau….

"...situaria Sabadell com la ciutat amb mes projecció ciclista de l’estat..."

La Gran Via podria convertir-se en el gran cinturó ciclable de Sabadell, tot un repte que situaria Sabadell com la ciutat amb mes projecció ciclista de l’estat. 


únic carril bici davant l'estació autobusos a la gran via




Sense deixar de banda la idea originaria de la Gran Via, com a via de comunicació ràpida, per a pobles del voltant som Setmenat, Castellar, Matadepera… i que la sortida directa de l'autopista cap a Sabadell Nord, hauria de descongestionar veiem viable una via ciclable, de punta a punta, que enllaci totes aquelles ubicacions d’interès de la ciutat. 

"...seria l’eix vertebrador d’un seguit de connexions, lligades les unes amb les altres que facilitarien el moviment de persones i ciclistes arreu de Sabadell..."

Enllaçar escoles de totes dues bandes de la Gran Via, enllaçar amb la Universitat. Enllaçar amb l’accés al Riu, amb la Bassa i les pistes d’atletisme. Enllaçar amb el centre de la ciurtat pel Carrer 3 creus, Enllaçar amb la Renfe i amb l'estació d’autobusos. Enllaçar amb el palau de congresos (antiga fabrica ABB). Enllaçar amb el parc taulí, amb la torre de l’aigua i Hospital Taulí. Enllaçar amb els dos centres del Club Natació Sabadell. Enllaçar la plaça Espanya i el parc Catalunya. Enllaçar Castell Arnau i Can Gambús. Enllaçar amb la via interurbana Sabadell-Terrassa. Enllaçar Gràcia i l'aeroport de Sabadell, i el centre comercial Via Sabadell.

"....aconseguir la “smartcity” que s’adapta als ciutadans, i millora la ciutat ... que repercuteix directament en nosaltres i la nostre salut..."


Es a dir, podríem dir que seria l’eix vertebrador d’un seguit de connexions, lligades les unes amb les altres que facilitarien el moviment de persones i ciclistes arreu de Sabadell, i mes enllà. Cal una senyalització important, però potser és mes important la difusió que se’n faci. Podem enllaçar amb altres temes com ara son "els camins escolars", o "la ciutat dels ciutadans i no dels vehicles". Realment aconseguir la “smartcity” que s’adapta als ciutadans, i millora la ciutat (mobilitat, salubritat ambiental) que repercuteix directament en nosaltres i la nostre salut (física i psíquica). Podria arribar a crear molta ocupació activa i de qualitat al voltant d'aquesta via. Jardiners, neteja, bars i granges, forns, congressos sostenibles, en definitiva, genera economia perquè hi ha gent, i no cotxes, que generen contaminació.

Feu les vostres propostes. Deixeu un comentari.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada