dimecres, 27 de maig del 2015

Anar en bicicleta és tan fàcil com sembla.


"Anar en bicicleta és tan fàcil com sembla..."

Anar en bicicleta és tan fàcil com sembla. I sinó pregunteu-li a la meva filla. Ja fa unes setmanes que m’agafa la meva bicicleta i la fa rodar per tot arreu, i això que no és de la seva mida - per dir-ho suaument. Comença a pedalar recolzada en un banc, no pot seure al seient si vol pedalar amb certa cadència, les alforges, gairebé sempre plenes, la fan anar d’un canto al altre… i tot i així, està desitjant pujar-se i dur-la on sigui….


Després de veure això, em sembla que anar en bicicleta és tan fàcil com sembla. Només cal tenir una mica de sentit de l’equilibri, ja que la bicicleta, per inèrcia, et farà anar dret mentre agafis el mànec.

"...cal tenir una mica de sentit de l’equilibri..."

Per la meva filla ha esta mes fàcil que per mi, d’una generació, que passaves força temps amb rodetes. Encara recordo el meu avi, fent que corria agafant-me el seient, i quan jo veia que no l’agafava, ja feia estona que pedalava sol, i me la fotia contra la paret per mirar enrere…. es que no es pot aprendre a pedalar sense rodetes i mirar enrere a la vegada?. Es clar que si, però no ho facis en un passadís entre edificis on et quedin les parets a mig metre.


Les bicicletes sense pedals, han estat un gran invent, per iniciar als menuts al mon de l’equilibri de les dues rodes….Va estar un parell d’anys amb aquest tipus de bicicleta, i quan vàrem canviar-la per una amb pedals i vàrem posar les rodetes, no va anar del tot bé. La meva filla va tenir mes problemes amb rodetes que sense, i quan li vàrem treure al quart intent, ja anava sola amb dues rodes. Ara crec que ens podíem haver estalviat les rodetes.

"...Ara crec que ens podíem haver estalviat les rodetes..."

Ara, però, el mes important es que els nens i nenes tinguin la convicció que ho poden fer, encara que al principi suposi algun petit ensurt. I el que també és important, es que nosaltres no els hi posem mes difícil amb els nostres esquemes limitadors (així no pots..., això no va….).

I si ja et gran, agafa el toro per les banyes, perquè es tan fàcil com et dic, i tranquil, els salts i piruetes ja arribaran... No hi ha presa, ara per ara només t'interessa pedalar i traslladar-se del punt A al punt B, i si aquesta distancia cada cop es mes gran millor.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada