dilluns, 18 de maig del 2015

La nit dels museus de Barcelona a dues rodes

Amb l'excusa de que els museus son gratis, i estan oberts durant la nit, vàrem decidir apropar-nos a Barcelona. La nit dels museus del 16 de Maig de 2015, recorrem en bicicleta, "gairebé", de punta a punta, Barcelona.

"...es un plaer entrar a Barcelona en bicicleta..."

Ens apropem a Barcelona en tren, i comencem la nostre pedalada a la Meridiana.... es un plaer entrar a Barcelona en bicicleta. El carril bici recorre aquesta via d'inici a fi, fins a les Glories. Pedala que pedalaràs, a ritme turista, podem veure molts altres ciclistes, que es belluguen d'un punt a un altre de la ciutat. Fa goig.

Arribar-se a les Glories es tot un descobriment. Aquesta zona s'està remodelant i s'està obrint a les persones. Pràcticament, no veus cotxes. La nova zona, ofereix oportunitats úniques de viure experiències al carrer. Aquest cop varem tenir l'oportunitat de veure i tastar, la "slow food" al carrer. Aquí ja no vàrem entrar al FAD, que vàrem visitar la setmana anterior, però seria el primer museu per visitar.

Des d'aquí i atrets per l'ombra dels arbres de la Diagonal, pedalem cap al Fòrum. Seguim els carrils bici a banda i banda de la rambla, direcció mar. L'ombra s'agraeix el dissabte, que fa sol i la temperatura es molt bona. Has d'anar en compte quan t'apropes als pas de zebra, però si tens clar que la preferència la té el peató, el ciutadà a peu, de seguida agafes la dinàmica del civisme i saludes a tort i dret a tothom.

"...ofereix oportunitats úniques de viure experiències al carrer..."

A mig camí, trobem un parc al·lucinant, de visita obligada si tens canalla. Es el parc del centre de Poble Nou. Tot un món màgic per descobrir, sota l'ombra d'arcades de plataners i bugambilies. Cabanes naturals, escultures lumíniques, ponts... tot allò que els nens necessiten per viure una aventura, tot berenant.

Si continuem, i amb un parell de pedalades mes, ens arribem al Fòrum. Però, si abans d'arribar, entrem en el primer parc que trobem a mà dreta, enllaçarem amb tot un seguit d'espais verds, entre els gratacels, que ens durant a primera línia de platja.

Des d'aquí, pedalarem cap el port i la Barceloneta. Gràcies al vent que feia, molts surfistes flotaven sobre les onades. Es remullaven els peus, tot esperant trobar aquella onada que els traslladés a aquell espai íntim d'èxtasis i emocions. Tot el passeig marítim necessita una repensada. Hi ha gent per donar i vendre, i en bicicleta, tinc la sensació de molestar, i em veig obligat a zigzagegar constantment, entre turistes, runners, patinadors, autòctons, i tot això, a pedalada de tortuga.

"...el parc del centre de Poble Nou. Tot un món màgic per descobrir, sota l'ombra d'arcades de plataners i bugambilies..."

Un cop al port, podem visitar el museu d'història de Catalunya, fer unes cerveses, veure els vaixells i llots amarrats i comprar artesanies. D'aquí, anem a buscar la Rambla del Raval. però abans, farem una visita al museu Marítim.

Ens arribem a la Rambla del Raval. Aquest oval el fem dues vegades, de baix cap amunt, i de dalt cap a baix. Li diem adeu al famós gat negre. Pel mig del Raval, pels carrerons, sortejant la gent, anem a buscar el següent destí museístic. El Raval m'encanta: olors i llengües d'altres paisos, vida al carrer despreocupada, gentada al arribar-te a la Rambla, que has d'evitar a tota costa.

"...Pel mig del Raval, pels carrerons, sortejant la gent, anem a buscar el següent destí museístic..."

Guau!!!!.. a través d'un carreró, infestat de persones, ens arribem al MACBA. Les terrassetes a goma-gom, els skaters de sempre, els turistes multiplicats per dos, gent del barri multiplicat per quatre, els parking de bicis, a tope. Fem unes birres i unes patates gruixudes abans d'entrar al museu. Dins del Macba tot ple... les sales amb art modern, a vegades surrealista, plenes de gent. Les rampes d'accés a les plantes superiors, plenes de gent. Els racons de descans, plens de gent. Els lavabos, plens de gent...

Ja cansats, decidim anar a buscar el tren de tornada, tot i que m'hagués agradat apropar-me al barri de Gracia, a sopar a prop del carrer Verdi, i de passada, fer una visita a les exposicions fotogràfiques del Palau Robert. Però això serà un altre dia. Es bo acabar la jornada tenint l'excusa perfecte per tornar-ho a repetir.

La tornada cap a casa, de nou en tren. I com no, sabeu que ens trobem?. Doncs una GENTADA!!!...