dimarts, 14 d’abril del 2015

Desmuntant la Rabasa-Derbi

Pot semblar el títol d'una peli, però queda lluny de la realitat. Desmuntant la Rabasa-Derbi és tota una declaració d'intencions, és tot un projecte, i ha de començar desfent-ho tot. Tot un dia vaig necessitar per desmuntar la bicicleta, tret del pedalier, què vaig haver d'anar al Taller de la Bicicleta

"Desmuntant la Rabasa-Derbi és tota una declaració d'intencions"


Mentre la desmuntava vaig veure, visualitzar, palpar la nova Rabasa-Derbi. Vaig netejar cadascun dels components, decidint quin podia continuar, o quins haurien de passar a millor vida. N'hi ha un munt de components que no faré servir, i em sembla que els posaré en subasta, per ajudar al projecte, i per tal que algú se'n benefici d'aquestes velles belles peces.


"la Rabasa-Derbi, grisa, sense brillantor, apagada i visquent la vida com recanvi d'una altre bicicleta."


Cadascuna de les peces que treia, era un descobriment, de corbes, de formes rectes, d'eines específiques. El mànec, fora. La potència, fora. El seient, fora. El fré davanter, fora. El fré del darrera, fora. Així totes i cadascuna de les peces i cargols que conforma la Rabasa-Derbi, grisa, sense brillantor, apagada i visquent la vida com recanvi d'una altre bicicleta.


Les bieles dels pedals em van donar molta feina. Cops de martell al passador. Treballs amb la serra. I a continuació, les rosques del pedalier, no em deixaven treure l'eix i els seus coixinets. M'ho va posar difícil, però segur era perquè no es veia vestida d'una altre manera.


"...no es veia vestida d'una altre manera..."





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada