divendres, 17 d’abril del 2015

Via Interurbana Sabadell - Terrassa

No pot ser pas d’una altre forma. Sabadell i Terrassa, tot i gaudir plegats de l’etiqueta de capital del Vallés occidental, han viscut d’esquena l’un de l’altre gràcies a aquella antiga rivalitat d’origen desconegut. I ni tan sols, governants del mateix partit estatal, han pogut canviar això al llarg d’aquests darrers anys. Però, em sembla que ja es hora de canviar aquesta absurditat, si mes no, plantejant el concepte d’una via de comunicació física entre Sabadell i Terrassa, què no pateixi els embusos cada matí, fluida, dinàmica, futurista…. d’uns altres temps. 



La nostre proposta passa per contemplar una via peatonal i ciclable, entre Sabadell i Terrassa, segregat i paral·lel al tram de nacional N-150, que uneix totes dues localitats. Aquesta via surt de Sabadell per la Carretera de Terrassa, passa per la Mancomunitat de Sabadell i Terrassa, i arriba a Terrassa per la carretera de Sabadell entrant per l’actual Tanatori/Cementiri. Es el camí mes curt i recte que podem traçar sobre el mapa.





Caldria minimitzar les pendents, sobre tot a l’arribada a Terrassa, unificar el traçat evitant travessar la nacional i incorporacions, si no es per un pont o túnel o a través de passos zebra en rotondes . Analitzem part per part aquesta via interurbana, realitzant les propostes pertinents a cada tram, tenint en compte l’informe realitzat per la Generalitat pel que fa al disseny de vies ciclistes a Catalunya.


Sortida de Sabadell per la carretera de Terrassa.


La sortida de Sabadell es prou ample per ubicar la via ciclista. Es pot començar pel cantó dret (direcció Terrassa), de vorera ample, i enllaçable amb altres carrils que provinguin de Sabadell. L’enllaç amb la rotonda i els seus pasos de zebra, s’hauria de senyalitzar mes, ja que a la incorporació del cinturó, els vehicles ho fan a força velocitat.

Carretera de Terrassa.

Ens trobem uns contenidors que ocupen l’espai reservat al transit de persones i bicis fins a la Mancomunitat. Aquest tram està separat de la nacional per uns rails metàl·lics, amb lleugera pendent fins a la rotonda dels mossos.





La Mancomunitat.

En aquest punt trobem dues alternatives. A la Dreta, direcció la Mancomunitat, passant pel costat dels mossos d'esquadra, dels institut, i la Mancomunitat, i per darrera de Merca Vallés. A l'esquerra, aprofitant camí peatonal del parc agrari, i recorreguts locals.


Es molt més tranquil circular per la via de la Mancomunitat que continuar per la N-150 i enllçar-se amb la nacional mes endavant, a l’alçada de la rotonda que dona accés al parc de màquines.


En sentit contrari, de Terrassa a Sabadell, hi ha l’inici d’un vial preparat, però aquest queda truncat a l’arribar a l’empresa de vendes de autocaravanes i al parc de jocs. Potenciar aquesta via, planteja, mes endavant, a realitzar un canvi a l’altre sentit de la carretera, un cop passat l’Hospital de Terrassa







Hospital de Terrassa.

El desviament per accedir a l’Hospital de Terrassa planteja una zona crítica per la seguretat. Circular pel cantó del sentit de Terrassa a Sabadell es molt mes segur, però cal tenir en compte, que hi ha molts cotxes aparcats, de persones que van a l’hospital i no volen pagar el parking del mateix. Cal canviar de sentit 




Caldria facilitar una via cap a l'hospital (en línia discontinua). S'ha de canviar de cantó de la carretera per la seva entrada a Terrassa.



Cementiri de Terrassa

Per arribar a Terrassa, cal canviar de sentit, i pujar la pendent mes notable del recorregut. Aquest es el punt on es planteja la solució mes costosa del projecte. Un canvi de sentit i disminució de la pendent fins arribar a assolir l’alçada de Terrassa.







Benvinguts a Terrassa!!!!...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada